Lukutaito ja kestävä kehitys

  • A. T. Ariyaratne
Avainsanat: konferenssit [http://www.yso.fi/onto/yso/p38203], valistus [http://www.yso.fi/onto/yso/p13459], lukutaidottomuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p26824], lukutaito [http://www.yso.fi/onto/yso/p11405], kehitysyhteistyö [http://www.yso.fi/onto/yso/p3845], kestävä kehitys [http://www.yso.fi/onto/yso/p8470]

Abstrakti

Kirjoittajan aiheena on kestävän kehityksen käsite ja lukutaito köyhän kehitysmaan näkökulmasta. Uudenlaista lukutaito- ja kehitysstrategiaa edustavan Sarvodaya-liikkeen presidentti tuo traditionaalisen ja funktionaalisen lukutaitokäsitteen rinnalle uuden, enlightenment literacyn, jonka kirjoittaja katsoo sopivan verrattomasti paremmin sorrettujen ja syrjittyjen kansankerrosten pyrkimyksiin parantaa asemaansa.

Kirjoittajan esittely

A. T. Ariyaratne

Ahangamage Tudor Ariyaratne on Sarvodaya-liikkeen perustaja ja presidentti, Sri Lanka

Osasto
Artikkelit
Julkaistu
touko 15, 1990
Viittaaminen
Ariyaratne, A. T. (1990). Lukutaito ja kestävä kehitys. Aikuiskasvatus, 10(2), 104–109. https://doi.org/10.33336/aik.96674