Koulutusyhteiskunnasta oppimisen yhteiskuntaan
Abstract
Aikuisten oppimista on tuettava ratkaisuin, jotka ottavat huomioon heidän lähtökohtansa. Eri instituutioiden tehtävä on luoda oppimiselle suotuisat mahdollisuudet. Sen merkitsee mm. sitä, että koulutusjärjestelmää uudistetaan jatkuvasti soveltumaan aikuiskoulutuksen tarpeisiin. Painopiste tulee siis siirtää koulutusorganisaatioista oppimista tukevien toimintaympäristöjen luomiseen. Tällaisia suuntaviivoja loi seuraajalleen tilaa tehnyt vuosien 1988–90 aikuiskoulutusneuvosto asiakirjassaan Koulutusyhteiskunnasta oppimisen yhteiskuntaan.
Section
Katsauksia
Published
Sep 15, 1991
How to Cite
Toimituskunta. (1991). Koulutusyhteiskunnasta oppimisen yhteiskuntaan. Aikuiskasvatus, 11(3), 182–183. https://doi.org/10.33336/aik.96755