Tasa-arvo, perustaidot ja koulutuspolitiikka

Avainsanat: oppimistulokset [http://www.yso.fi/onto/yso/p8587], tasa-arvo [http://www.yso.fi/onto/yso/p2399], yhdenvertaisuus, mahdollisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p5541], PIAAC-tutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p28388]

Abstrakti

Mitä pienempiä ovat aikuisväestön taustaan liittyvät osaamisen erot, sitä osaavampaa on väestö. Suomessa aikuisten osaamisen ja eriarvoisuuden kehitys herättää kysymyksiä PISA-menestyksen ja sen heikkenemisen syistä ja niiden tunnetuista selityksistä.

Kirjoittajan esittely

Aleksi Kalenius, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry

FT, VTM, erityisasiantuntija, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry

 

Osasto
Näkökulmia tutkimukseen
Julkaistu
joulu 16, 2020
Viittaaminen
Kalenius, A. (2020). Tasa-arvo, perustaidot ja koulutuspolitiikka . Aikuiskasvatus, 40(4), 333–340. https://doi.org/10.33336/aik.100541