Vertaisryhmätyönohjaus vahvistaa varhaiskasvatuksen opettajien osaamista ja hyvinvointia

Avainsanat: työnohjaus [http://www.yso.fi/onto/yso/p297], vertaisryhmät [http://www.yso.fi/onto/yso/p12877], varhaiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1650], opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], työhyvinvointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p1835]

Abstrakti

Työnohjauksen ja vertaisryhmätoiminnan yhdistävä vertaistyöryhmäohjaus tukee varhaiskasvatuksen opettajia kokonaisvaltaisesti työssään. Menetelmää hyödyntämällä kirkastetaan opettajan perustehtävää sekä vahvistetaan osaamista, työhyvinvointia, johtajuutta ja ammatti-identiteettiä varhaiskasvatuksessa.

Kirjoittajien biografiat

Kaisa Pelanteri

KM, erityisopettaja, työnohjaaja, työyhteisösovittelija

 

Seija Ollila, Vaasan yliopisto

HTT, dosentti, opettaja, Master-CSLE, työnohjaaja, johtamisen yksikkö, sosiaali- ja terveyshallintotiede

 

Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
loka 1, 2024
Viittaaminen
Kaisa Pelanteri, K. P., & Ollila, S. (2024). Vertaisryhmätyönohjaus vahvistaa varhaiskasvatuksen opettajien osaamista ja hyvinvointia. Aikuiskasvatus, 44(3), 210–213. https://doi.org/10.33336/aik.142792