Tampereen aikuiskasvatuksen koulukunnan loistava menneisyys

  • Jyrki Jokinen
Avainsanat: Tampereen yliopisto, oppihistoria [http://www.yso.fi/onto/yso/p16329], kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], kasvatustieteilijät [http://www.yso.fi/onto/yso/p20573], aikuiskasvatustutkimus, kasvatustieteellinen tutkimus, yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895]

Abstrakti

Tampereen yliopiston aikuiskasvatustutkimuksen vaiheet hahmottuvat koulukunta-käsitteen ja aikuiskasvatuksen professorivaalien kautta. Miksi Tampereen koulukunnaksi ristitty tiedeorientaatio hajosi  ja mitä siitä seurasi?

Kirjoittajan esittely

Jyrki Jokinen

KT, VTT, vapaa tutkija

Osasto
Näkökulmia tutkimukseen
Julkaistu
Nov 30, 2018
Viittaaminen
Jokinen, J. (2018). Tampereen aikuiskasvatuksen koulukunnan loistava menneisyys. Aikuiskasvatus, 38(4), 326–332. https://doi.org/10.33336/aik.88377