Yliopisto-opetusta maakuntaan

monimuoto-opetuskokeilu Oulun avoimessa yliopistossa

  • Tuulikki Viitala Oulun yliopisto
  • Kati Isonikkilä Oulun yliopisto
Avainsanat: aikuisopiskelu [http://www.yso.fi/onto/yso/p10753], opetusteknologia [http://www.yso.fi/onto/yso/p4418], tasa-arvo [http://www.yso.fi/onto/yso/p2399], avoin korkeakoulu [http://www.yso.fi/onto/yso/p15998], monimuoto-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p14924], avoin yliopisto [http://www.yso.fi/onto/yso/p10855], kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537]

Abstrakti

Oulun avoimessa yliopistossa toteutettiin kasvatustieteen approbaturin opiskelu monimuoto-opetuskokeiluna neljällä pohjoissuomalaisella paikkakunnalla vuosina 1993–1994. Kaiken kaikkiaan monimuoto-opetusmalli toimi hyvin. Kokeilumallia arvioitiin opiskelijoiden, opettajien ja tutoreiden näkökulmasta. Arvioinnissa nousi painokkaasti esille vuorovaikutuksen merkitys: inhimilliset kontaktit ovat keskeisen tärkeitä myös monimuotomallissa.

Kirjoittajien biografiat

Tuulikki Viitala, Oulun yliopisto

KT

apulaisprofessori, Oulun yliopisto

Kati Isonikkilä, Oulun yliopisto

KM

kasvatusaineiden lehtori, opinto-ohjaaja, Oulaisten terveydenhuolto-oppilaitos

Artikkelin kirjoittamisen aikaan kirjoittaja työskenteli Oulun yliopiston amanuenssina.

Osasto
Kokemuksia koulutuksesta
Julkaistu
touko 15, 1997
Viittaaminen
Viitala, T., & Isonikkilä, K. (1997). Yliopisto-opetusta maakuntaan: monimuoto-opetuskokeilu Oulun avoimessa yliopistossa. Aikuiskasvatus, 17(2), 106–114. https://doi.org/10.33336/aik.92438