Rajaviiva katoaa

  • Pirjo Lambert Helsingin yliopisto
Avainsanat: ammatillinen koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p9700], ammatilliset oppilaitokset [http://www.yso.fi/onto/yso/p5780], opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], opettajankoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10746]

Abstrakti

Väitöskirjatutkimuksessani olen lähestynyt ammatillisten oppilaitosten opettajien työtä opettajankoulutuksen kautta. Rinnakkaisina prosesseina kulkevat näin ollen opettajankoulutuksen sekä opettajan työn kehittäminen. Kysymyksessä on omaa työtäni koskevasta tutkimus- ja kehittämisprojektista, jossa olen nostanut opettajan työn lähikuvaan opettajankoulutustyötä tekemällä, sitä rinnan tutkimalla ja kehittämällä. – Lectio praecursoria. Pirjo Lambert väitteli Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa 18.6.1999 tutkimuksellaan Rajaviiva katoaa. Innovatiivista oppimista ammatillisen opettajankoulutuksen, oppilaitosten ja työelämän organisaatioiden yhteistyönä. Vastaväittäjänä oli professori Pentti Hakkarainen Oulun yliopistosta.
Osasto
Uutta tutkimuksesta
Julkaistu
Sep 15, 1999
Viittaaminen
Lambert, P. (1999). Rajaviiva katoaa. Aikuiskasvatus, 19(3), 244–249. https://doi.org/10.33336/aik.93237