Oppimisen haasteet sukupuolinäkökulmasta

esimerkkinä tekstiili- ja vaatetusteollisuus

  • Tuula Heiskanen
Avainsanat: tekstiili- ja vaatetusteollisuus, naiset [http://www.yso.fi/onto/yso/p16991], työssäoppiminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p10225], ongelmanratkaisu [http://www.yso.fi/onto/yso/p6006], naistutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p5332]

Abstrakti

Sukupuolistuneiden käytäntöjen näkökulma soveltuu myös työssä oppimisen tarkasteluun. Ymmärrän työssä oppimisen, eli taitojen ja ongelmanratkaisuvalmiuksien kehittymisen ja työssä eteentulevien asioiden merkitysyhteyksien rakentamisen tapahtuvan valtaosaltaan niissä arkisissa käytännöissä, joihin työtätekevät osallistuvat. Organisaation käytännöt, mukaan lukien ne käytännöt, jotka rakentavat sukupuolta työpaikoilla, toimivat oppimisen ehtoina ja aikaansaajina.
Viittaaminen
Heiskanen, T. (2001). Oppimisen haasteet sukupuolinäkökulmasta: esimerkkinä tekstiili- ja vaatetusteollisuus. Aikuiskasvatus, 21(4), 306–314. https://doi.org/10.33336/aik.93373