Asiantuntija-aseman kehittymisprosessi ja sen ehdot uusmediayrityksessä

Matkalla asiantuntijaksi?

  • Arja Haapakorpi
Avainsanat: asiantuntijuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p15085], uusmedia [http://www.yso.fi/onto/yso/p5575], auktoriteetti [http://www.yso.fi/onto/yso/p12600], rekrytointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p478], ammatti-identiteetti [http://www.yso.fi/onto/yso/p12894], professiot [http://www.yso.fi/onto/yso/p4899], verkkopalvelut [http://www.yso.fi/onto/yso/p6624], markkinointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p5878], haastattelututkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10632]

Abstrakti

Uusia asiantuntijaryhmiä kehkeytyy työmarkkinoilla ja usein vakiintuneemmat professioryhmät erikoistuvat johonkin erityisalueeseen. Asiantuntija-asemaa täytyy vahvistaa ja tarpeen mukaan suunnata uudelleen markkinoilla pysymiseksi. Tässä artikkelissa kiinnostuksen kohteena on keskeneräinen eli vakiintumisensa prosessissa oleva uusmedia-ammattilaisten asiantuntija-asema. Asemalla viitataan institutionaaliseen positioon työelämässä, ei työhön tai sen sisältöön. Asiantuntija-asema jäsentyy työkäytännöistä, prosesseista ja suhteista.

Osasto
Artikkelit
Julkaistu
May 15, 2007
Viittaaminen
Haapakorpi, A. (2007). Asiantuntija-aseman kehittymisprosessi ja sen ehdot uusmediayrityksessä: Matkalla asiantuntijaksi?. Aikuiskasvatus, 27(2), 114–126. https://doi.org/10.33336/aik.93749