Työn ongelmatilanteiden tulkinnat
ja muutoksen mahdollisuus opetustyössä
Avainsanat:
ammatilliset oppilaitokset [http://www.yso.fi/onto/yso/p5780], opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], opetus, ongelmat, yhteistyö, osallistaminen, toimintamallit, kehittämisprojektit [http://www.yso.fi/onto/yso/p4763], kauneudenhoitoala, työympäristö [http://www.yso.fi/onto/yso/p8544], työyhteisöt [http://www.yso.fi/onto/yso/p8543], diskurssi, diskurssintutkimus
Abstrakti
Tarkastelen artikkelissa, miten työn kehittäminen etenee erään ammatillisen oppilaitoksen opettajien keskusteluissa. Tutkin, millaisia tulkintoja ja selityksiä opettajat antavat käytännön opetuksessa toistuvalle ongelmalle ja millaisia ratkaisuvaihtoehtoja erilaisiin tulkintoihin liitetään. Opetustyö muuttuu hitaasti monista kehittämisponnisteluista huolimatta, mutta voiko työyhteisö löytää ongelman jäsentämisen tapoja, jotka vievät kehittämistä eteenpäin?
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Feb 15, 2011
Viittaaminen
Koli, A. (2011). Työn ongelmatilanteiden tulkinnat: ja muutoksen mahdollisuus opetustyössä. Aikuiskasvatus, 31(1), 25–34. https://doi.org/10.33336/aik.93909