Teksti akateemisen ohjauskeskustelun osapuolena
paperi, dokumentti, opinnäyte
Avainsanat:
yliopistopedagogiikka, opinnäytteet, ohjaus, keskustelunanalyysi, kielellinen vuorovaikutus
Abstrakti
Nostamme artikkelissa tarkasteluun opinnäytteen ohjaukseen keskeisesti kuuluvan resurssin, opinnäytteen käsikirjoituksen ja sen läsnäolon ohjauksen vuorovaikutuksessa. Tutkimushankkeessamme Ohjauskäytänteet yliopistopedagogiikassa olemme tuottaneet keskusteluanalyysin avulla peruskuvauksia ohjausvuorovaikutuksesta. Ohjauksen kehittämisen yksi edellytys on perusteltu käsitys siitä, mitä ohjaustilanteissa tapahtuu ja millaisia mahdollisuuksia ja rajoituksia nykykäytännöt sisältävät.
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Sep 15, 2009
Viittaaminen
Vehviläinen, S., & Svinhufvud, K. (2009). Teksti akateemisen ohjauskeskustelun osapuolena: paperi, dokumentti, opinnäyte. Aikuiskasvatus, 29(3), 190–201. https://doi.org/10.33336/aik.94195