Avointa ja ilmaista korkeakoulutusta kaikille?

Moocien mahdollisuudet ja rajoitteet

Avainsanat: avoimet verkkokurssit [http://www.yso.fi/onto/yso/p28919], verkko-opetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6621], korkeakouluopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1246], avoin yliopisto [http://www.yso.fi/onto/yso/p10855], pääsykokeet [http://www.yso.fi/onto/yso/p4433]

Abstrakti

Avoimet, verkossa järjestettävät massakurssit eivät ole muuttaneet koulutusta niin radikaalisti kuin innokkaimmat odottivat. Moocit ovat kuitenkin hyödynnettävissä monenlaisiin tarkoituksiin, kun ymmärretään niiden pedagogiset rajoitteet ja asetetaan oppimistavoitteet realistisesti.

Kirjoittajan esittely

Mari Korpela, Tampereen yliopisto

YTT, sosiaali- ja kulttuuri-antropologian dosentti, akatemiatutkija, yhteiskuntatieteiden tiedekunta, Tampereen yliopisto

Osasto
Näkökulmia käytäntöön
Julkaistu
kesä 4, 2020
Viittaaminen
Korpela, M. (2020). Avointa ja ilmaista korkeakoulutusta kaikille? Moocien mahdollisuudet ja rajoitteet. Aikuiskasvatus, 40(2), 140–146. https://doi.org/10.33336/aik.95455