Korkea-asteen koulutuksen yhteiskunnallisesta ja yksilöllisestä merkityksestä

  • Ilkka Heiskanen Helsingin yliopisto
Avainsanat: yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], korkeakoulut [http://www.yso.fi/onto/yso/p1030], korkeakouluopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1246], yhteiskuntakehitys [http://www.yso.fi/onto/yso/p9763],

Abstrakti

Artikkelissa tarkastellaan yliopistojen tehtäviä informaatioyhteiskunnassa. Kirjoittaja näkee korkeakoulujen ja korkea-asteen koulutettujen yhteiskunnalliseksi tehtäviksi toimia tiedollisen redundanssin ja vastaälyn tuottajina, tallentajina ja käytäntöön siirtäjinä. Käyttämiensä käsitteiden pohjalta kirjoittaja näkee yliopistoilla olevan merkittävä tehtävä yhteiskunnallisen kehityksen osatekijänä.

Kirjoittajan esittely

Ilkka Heiskanen, Helsingin yliopisto
VT, Helsingin yliopiston valtio-opin professori
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Sep 15, 1982
Viittaaminen
Heiskanen, I. (1982). Korkea-asteen koulutuksen yhteiskunnallisesta ja yksilöllisestä merkityksestä. Aikuiskasvatus, 2(3), 85–87. https://doi.org/10.33336/aik.96229