Akateemisuudesta avoimeen yliopistoon
Avainsanat:
avoin yliopisto [http://www.yso.fi/onto/yso/p10855], yliopistot [http://www.yso.fi/onto/yso/p10895], täydennyskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p6266], yhteiskuntasuhteet [http://www.yso.fi/onto/yso/p25231],
Abstrakti
Artikkelissa tarkastellaan yliopiston ja yhteiskunnan välisen vuorovaikutuksen lisäämistä. Eräänä keinona tähän kirjoittaja näkee korkeakoulujen täydennyskoulutuksen. Artikkelissa hän käsittelee erityisesti korkeakoulututkinnon suorittaneille suunnatun täydennyskoulutuksen kehittämistä, todeten sen kuitenkin vain osaksi korkeakoulujen täydennyskoulutustehtävää. Kirjoittaja päätyy holistisen ajattelutavan mukaisesti toteamaan, että aktiivisella täydennyskoulutuksella voidaan muuttaa koko korkeakoululaitosta nykyistä akateemista instituutiota avoimemmaksi yliopistoksi.Artikkelissa tarkastellaan yliopiston ja yhteiskunnan välisen vuorovaikutuksen lisäämistä. Eräänä keinona tähän kirjoittaja näkee korkeakoulujen täydennyskoulutuksen. Artikkelissa hän käsittelee erityisesti korkeakoulututkinnon suorittaneille suunnatun täydennyskoulutuksen kehittämistä, todeten sen kuitenkin vain osaksi korkeakoulujen täydennyskoulutustehtävää. Kirjoittaja päätyy holistisen ajattelutavan mukaisesti toteamaan, että aktiivisella täydennyskoulutuksella voidaan muuttaa koko korkeakoululaitosta nykyistä akateemista instituutiota avoimemmaksi yliopistoksi.
Viittaaminen
Vesikansa, E. (1982). Akateemisuudesta avoimeen yliopistoon. Aikuiskasvatus, 2(3), 87–91. https://doi.org/10.33336/aik.96230