Etäisopetusta teknisellä alalla
kokemuksia työteknikko- ja rationalisointitutkinnoista
Avainsanat:
etäopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p542], tekniset alat [http://www.yso.fi/onto/yso/p5370], vaikuttavuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p1655], ammattitaito [http://www.yso.fi/onto/yso/p9365],
Abstrakti
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miksi ja millaiset työelämässä toimivat ihmiset hakeutuvat suorittamaan työteknikko- ja rationalisointitutkintoja, millaiset ovat heidän opiskeluolosuhteensa ja miten tutkintojen suorittaminen vaikuttaa heidän työelämärooleihinsa. Tärkeimpinä opiskelumotiiveina korostuivat ammattitaidon kohottaminen ja toisiin tehtäviin pyrkiminen. Monista työn ohella tapahtuneen opiskelun vaikeuksista huolimatta opiskelun anti koettiin positiivisena. Tutkintojen suorittamisen koettiin useimmiten auttavan menestymistä työelämässä.
Viittaaminen
Teikari, V., Jääskeläinen, M., & Mattila, A. (1982). Etäisopetusta teknisellä alalla: kokemuksia työteknikko- ja rationalisointitutkinnoista. Aikuiskasvatus, 2(4), 127–131. https://doi.org/10.33336/aik.96241