Aikuisten opiskelumotivaatiotutkimus Saksan liittotasavallassa

  • Horst Siebert Universität Hannover
Avainsanat: opiskelumotivaatio [http://www.yso.fi/onto/yso/p19163], empiirinen tutkimus [http://www.yso.fi/onto/yso/p16936], opiskeluhalukkuus, aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], aikuisopiskelijat [http://www.yso.fi/onto/yso/p25875], yhdenvertaisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p17567], eriarvoisuus [http://www.yso.fi/onto/yso/p3478], aikuisdidaktiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4928], kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537]

Abstrakti

Artikkelissa tarkastellaan osallistumis- ja motivaatiotutkimusta; tässä tutkimustoiminnassa käytettyjä käsitteitä ja saatuja tuloksia. Kirjoittaja liittää opiskelumotivaatio-ongelmat laajempaan yhteiskunnalliseen viitekehykseen sekä yksilökohtaiseen elämäntilanteeseen ja harrastuksiin. Huomiota kiinnitetään myös käytännön pedagogisiin toimenpiteisiin, joilla voidaan vahvistaa opiskelijoiden osallistumismotivaatiota ja kehittää itse opetusta.

Kirjoittajan esittely

Horst Siebert, Universität Hannover

fil.tri., Hannoverin yliopiston aikuiskasvatuksen professori

Osasto
Artikkelit
Julkaistu
May 16, 1983
Viittaaminen
Siebert, H. (1983). Aikuisten opiskelumotivaatiotutkimus Saksan liittotasavallassa. Aikuiskasvatus, 3(2), 61–70. https://doi.org/10.33336/aik.96278