Havainnollistamisen perusta ja funktiot opetuksessa

  • Ritva Jakku-Sihvonen Valtion koulutuskeskus
Avainsanat: havainnollistaminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p13091], didaktiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4930], aistimukset [http://www.yso.fi/onto/yso/p10961], havainnot [http://www.yso.fi/onto/yso/p52849, visualisointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p7938],

Abstrakti

Artikkelissa pyritään selvittämään havainnollistamisen perusteita nimenomaan didaktiikan kannalta. Havainnollistaminen nähdään prosessiksi, joka palvelee inhimillistä tiedostamista ja jossa ovat keskeisiä aistimukset ja ajattelu. Artikkelin lopussa korostetaan tarvetta lisätä opetuksen teknisiin apuvälineisiin kohdistuvaa tutkimus- ja kehittämistoimintaa.

Kirjoittajan esittely

Ritva Jakku-Sihvonen, Valtion koulutuskeskus
fil.tri, Valtion koulutuskeskuksen erikoissuunnittelija
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Dec 1, 1983
Viittaaminen
Jakku-Sihvonen, R. (1983). Havainnollistamisen perusta ja funktiot opetuksessa. Aikuiskasvatus, 3(4), 155–158. https://doi.org/10.33336/aik.96306