Aikuiskasvatustutkimus Saksan liittotasavallassa

  • Horst Siebert Universität Hannover
Avainsanat: aikuiskasvatus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10754], kasvatustiede [http://www.yso.fi/onto/yso/p4537], aikuisopetus [http://www.yso.fi/onto/yso/p13283], yleissivistävä koulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p12690], pätevöitymiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p10686], opiskelumotivaatio [http://www.yso.fi/onto/yso/p19163], koulutuspolitiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p249], osaamistarve [http://www.yso.fi/onto/yso/p22583], ammatillinen aikuiskoulutus [http://www.yso.fi/onto/yso/p4163], Saksan liittotasavalta

Abstrakti

Saksan liittotasavallassa on perinteisten aikuiskasvatusorganisaatioiden suosio ollut laskemassa samalla, kun uusien yhteiskuntaliikkeiden suosio on kasvanut. Aikuiskasvatuksessa ovat työnantajat ja poliitikot korostaneet tuottavuutta lisäävää aikuisopetusta. Näistä syistä ei aikuiskasvatustutkimus ole riittävästi kirjoittajan mukaan kehittynyt. Artikkelissa esitellään myös liittotasavallan aikuiskasvatustutkimuksen painopistealueita ja tuloksia.

Kirjoittajan esittely

Horst Siebert, Universität Hannover

fil.tri., Hannoverin yliopiston aikuiskasvatuksen professori

Osasto
Seminaari
Julkaistu
Sep 15, 1986
Viittaaminen
Siebert, H. (1986). Aikuiskasvatustutkimus Saksan liittotasavallassa. Aikuiskasvatus, 6(3), 116–120. https://doi.org/10.33336/aik.96453