Kuvaus makeiskaupasta ja sen asiakkaista

Authors

  • Ritva Prättälä

Abstract

Makeiskaupan asiakkaita koskevassa tutkimuksessa on selvitetty haastattelujen ja havaintojen avulla makeisten ostajien mielipiteitä ja käyttäytymistä. Asiakkaat olivat hyvin perillä makeisten haitallisuudesta, mutta pystyivät kuitenkin melko vaivattomasti perustelemaan haastattelijalle ristiriitaisen käyttäytymisensä. Makeisten käytön myönteiset sosiaaliset merkitykset korostuivat ostohetkellä voimakkaammin kuin terveydelliset haitat. Makeisten ja myös muiden ruokien sosiaaliset merkitykset tulisi kirjoituksen mukaan ottaa nykyistä enemmän huomioon sekä ravitsemuskasvatuksen suunnittelussa että ravitsemustutkimuksessa.

Section
Artikkelit

Published

1981-02-01

How to Cite

Prättälä, R. (1981). Kuvaus makeiskaupasta ja sen asiakkaista. Sosiaalilääketieteellinen Aikakauslehti, 18(1), 11–17. https://doi.org/10.23990/sa.152620