Elinikäisen oppimisen sisällöstä kamppailevat monet merkitykset

Avainsanat: elinikäinen oppiminen, kilpailukyky, Euroopan unioni, koulutuspolitiikka, aikuiskoulutus, jatkuva oppiminen

Abstrakti

Elinikäisen politiikan kehittämisen kaaressa tarve läpi elämän jatkuvaan oppimiseen tunnistetaan ja tunnustetaan. Yhteiskunnan kovenevassa eetoksessa ei kuitenkaan pidä alistua siihen, että ihminen redusoidaan kykypääomakoneeksi palvelemaan kilpailukykyä.

Kirjoittajan esittely

Heikki Kinnari, Turun yliopisto

KT, erikoistutkija Suomen Akatemian hankkeessa "Elämää reunalla: elinikäinen oppiminen, hallintavalta ja neuroottinen kansalainen"

 

 

Osasto
Kommentti
Julkaistu
joulu 16, 2022
Viittaaminen
Heikki, H. (2022). Elinikäisen oppimisen sisällöstä kamppailevat monet merkitykset. Aikuiskasvatus, 42(4), 322–324. https://doi.org/10.33336/aik.125311