Näkökulmia faktantarkistuksen opettamiseen

Abstract

Faktantarkistuksen opetuksen tulee perustua ymmärrykseen median toimintalogiikasta sekä median, talouden ja politiikan yhteen kietoutumisesta. Asia ilmenee eurooppalaisessa Fact Checking -hankkeessa tehdyistä kyselyistä, jotka suunnattiin media-alan ammattilaisille ja korkeakouluissa faktantarkistusta opettaville.

Author Biographies

Mari Maasilta, Lapin yliopisto

YTT, mediatutkimuksen dosentti

 

Sirkku Kotilainen, Tampereen yliopisto

FT, professori, viestintätieteet, informaatioteknologian ja viestinnän tiedekunta

Kirsti Lempiäinen, Lapin yliopisto

YTT, professori, aikuiskasvatuksen sosiologia; opetuksen varadekaani / KTK, kasvatustieteellinen tiedekunta

 

 

Section
Näkökulmia käytäntöön
Published
Dec 8, 2024
How to Cite
Maasilta, M., Kotilainen, S., & Lempiäinen, K. (2024). Näkökulmia faktantarkistuksen opettamiseen. Aikuiskasvatus, 44(4), 290–294. https://doi.org/10.33336/aik.126161