Kehittävä teema-analyysi kasvatustieteen tutkimusmenetelmänä

Abstract

Kehittävä teema-analyysi on dialoginen ja dialektinen menetelmäprosessi, jonka aikana tuotetaan uutta tietoa ja ymmärrystä tutkimuskohteen muutos- ja oppimishaasteista. Tarkastelun lähtökohtana ovat Aikuiskasvatus-lehden tutkimusartikkelit.

Author Biographies

Marianne Teräs, Helsingin yliopisto

FT, THM, yliopistonlehtori
Käyttäytymistieteiden laitos, Helsingin yliopisto

Hanna Toiviainen, Helsingin yliopisto

FT, yliopistonlehtori
Käyttäytymistieteiden laitos, Helsingin yliopisto

How to Cite
Teräs, M., & Toiviainen, H. (2014). Kehittävä teema-analyysi kasvatustieteen tutkimusmenetelmänä. Aikuiskasvatus, 34(2), 84–95. https://doi.org/10.33336/aik.94084