Yliopistopedagogiikan mahdollisuuksia muuttuvissa taideyliopistoissa
eron etiikka taidealan yliopistopedagogiikassa
Abstract
Jäsennän artikkelissani eron filosofiasta nousevaa pedagogista lähestymistapaa, jonka nimeän taideperustaiseksi yliopistopedagogiikaksi. Siinä taiteen yliopistollista koulutusta tarkastellaan moninaisena ilmiönä, ja sen keskeinen lähtökohta on luoda mahdollisuus jäsentää kokemuksia tavalla, joka on ominaista taiteen alalla. Kokemus tulisikin ottaa yliopistopedagogiikan keskiöön keskustelun ja jakamisen mielessä. Kokemuksessa on arvokasta juuri henkilökohtaiset merkitykset, niiden jaettavuus ja kehiteltävyys.
Section
Articles
Published
Sep 15, 2009
How to Cite
Löytönen, T. (2009). Yliopistopedagogiikan mahdollisuuksia muuttuvissa taideyliopistoissa: eron etiikka taidealan yliopistopedagogiikassa. Aikuiskasvatus, 29(3), 176–189. https://doi.org/10.33336/aik.94194