Havainnollistamisen perusta ja funktiot opetuksessa

  • Ritva Jakku-Sihvonen Valtion koulutuskeskus

Abstract

Artikkelissa pyritään selvittämään havainnollistamisen perusteita nimenomaan didaktiikan kannalta. Havainnollistaminen nähdään prosessiksi, joka palvelee inhimillistä tiedostamista ja jossa ovat keskeisiä aistimukset ja ajattelu. Artikkelin lopussa korostetaan tarvetta lisätä opetuksen teknisiin apuvälineisiin kohdistuvaa tutkimus- ja kehittämistoimintaa.

Author Biography

Ritva Jakku-Sihvonen, Valtion koulutuskeskus
fil.tri, Valtion koulutuskeskuksen erikoissuunnittelija
Section
Articles
Published
Dec 1, 1983
How to Cite
Jakku-Sihvonen, R. (1983). Havainnollistamisen perusta ja funktiot opetuksessa. Aikuiskasvatus, 3(4), 155–158. https://doi.org/10.33336/aik.96306