Havainnollistamisen perusta ja funktiot opetuksessa
Avainsanat:
havainnollistaminen [http://www.yso.fi/onto/yso/p13091], didaktiikka [http://www.yso.fi/onto/yso/p4930], aistimukset [http://www.yso.fi/onto/yso/p10961], havainnot [http://www.yso.fi/onto/yso/p52849, visualisointi [http://www.yso.fi/onto/yso/p7938],
Abstrakti
Artikkelissa pyritään selvittämään havainnollistamisen perusteita nimenomaan didaktiikan kannalta. Havainnollistaminen nähdään prosessiksi, joka palvelee inhimillistä tiedostamista ja jossa ovat keskeisiä aistimukset ja ajattelu. Artikkelin lopussa korostetaan tarvetta lisätä opetuksen teknisiin apuvälineisiin kohdistuvaa tutkimus- ja kehittämistoimintaa.
Viittaaminen
Jakku-Sihvonen, R. (1983). Havainnollistamisen perusta ja funktiot opetuksessa. Aikuiskasvatus, 3(4), 155–158. https://doi.org/10.33336/aik.96306