Tutkimusmetodologia ja sen kehittäminen opettajan käyttöteorian ja opetuksen välisen suhteen tutkimuksessa
Avainsanat:
opettajat [http://www.yso.fi/onto/yso/p1117], opetustilanne, ajattelu, kognitio
Abstrakti
Tutkijat ovat rakentaneet opettajan ajattelun ja opetuksen toteutuksen välistä suhdetta kuvaavaa käsitejärjestelmää. He ovat päätyneet neljään käsitteeseen, jotka hypoteettisessa mielessä ilmentävät ajattelun eritasoista dynamiikkaa ja sen monimutkaista luonnetta. Mikä on näiden tasojen keskinäinen vuorovaikutteisuus ja mitkä ja miten ne muodostavat käsitteellisessä ja dynaamisessa mielessä jatkumon?
Osasto
Artikkelit
Julkaistu
Sep 15, 2002
Viittaaminen
Aaltonen, K., & Pitkäniemi, H. (2002). Tutkimusmetodologia ja sen kehittäminen opettajan käyttöteorian ja opetuksen välisen suhteen tutkimuksessa. Aikuiskasvatus, 22(3), 180–190. https://doi.org/10.33336/aik.93421