Yhdessä mutta erillään – kahden erilaisen koulun yhdistyminen oppilaiden ja opettajien kokemana
Abstrakti
Kahden koulun yhdistymistä käsittelevä etnografinen tutkimuksemme kuvaa muutoksen kohteena olleiden oppilaiden ja opettajien hyvin erilaisiksi paljastuneita kokemuksia. Opettajat uskoivat oppilaiden sopeutuneen nopeasti, mutta oppilaat jatkoivat reviiritaisteluaan opettajilta piilossa vielä pitkään. Henkilökunta pyrki turhaan nopeuttamaan yhdistymistä muun muassa lähtökouluista vaikenemalla. Tutkimuksemme perusteella voidaan olettaa, että edeltävien kulttuurien tunnustaminen ja käsittely voisi helpottaa yhdistymiseen liittyvää pelkoa ja ahdistusta.Viittaaminen
Samppala, K., & Räihä, P. (2016). Yhdessä mutta erillään – kahden erilaisen koulun yhdistyminen oppilaiden ja opettajien kokemana. Kasvatus & Aika, 10(4). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/kasvatusjaaika/article/view/68694