Siirry sisältöalueeseen
Siirry navigaatioon
Siirry alatunnisteeseen
Open Menu
FMSERA Journal
Tulevat artikkelit
Uusin numero
Arkistot
Tietoa
Tietoa julkaisusta
Käsikirjoitukset
Toimituskunta
Yhteystiedot
Hae
Hae
Rekisteröidy
Kirjaudu sisään
Hae
Hae
Etusivu
/
Arkistot
/
Vol 2 Nro 1 (2018): FMSERA Journal 2017
Vol 2 Nro 1 (2018): FMSERA Journal 2017
Julkaistu:
2018-12-18
Koko numero
Esipuhe
Artikkelit
Matematiikan oppimisen iloa etsimässä? Tulkintoja opiskelijoiden kirjoittamien oppimimispäiväkirjojen pohjalta
Päivi Perkkilä
1-11
Perkkilä
Sukupuoli ja matemaattis-luonnontieteelliset ja tekniset alat vanhempien ja nuorten välisissä koulutus- ja urakeskusteluissa
Kirsi Ikonen, Anni Jaatinen, Risto Leinonen, Mikko Kesonen, Jesse Hietala, Pekka E Hirvonen, Mervi A Asikainen
12-22
Ikonen et al.
Pohjantähti mielenkiinnon herättäjänä ja merkitysten lähteenä matematiikan ja fysiikan kouluopetuksessa
Jaska Poranen, Terhi Mäntylä
23-33
Poranen & Mäntylä
Opettajan puhe esimerkillisten fysiikan ja kemian opettajien tunneilla
Pirkko Liisa Kärnä, Sari Harmoinen, Veli-Matti Vesterinen, Maija Aksela
35-44
Kärnä et al.
Yliopistomatematiikan Sähköisten Tehtävien ja Matemaattisen Ajattelun Kehittäminen
Tuomas Jaakko Myllykoski, Pekka Mattila, Simo Ali-Löytty, Terhi Kaarakka, Elina Viro
46-55
Myllykoski et al.
Lukion ensimmäinen yhteinen matematiikan kurssi – mielekästä ja merkityksellistä
Päivi Maria Portaankorva-Koivisto, Lasse Eronen, Markku Hannula, Sirkku Kupiainen
57-65
Portaankorva et al.
Kehittämistutkimus: vuorovaikutteisten Matlab-opetusohjelmien vaikutus minäpystyvyyteen ja oppimistuloksiin yliopistomatematiikassa
Terhi Elina Kaarakka, Simo Ali-Löytty, Miika Huhtanen
78-88
Kaarakka et al.
Luokanopettajaopiskelijoiden arviointeja ei-rutiinimaisista matematiikan tehtävistä
Jorma Joutsenlahti, Daranee Lehtonen
89-98
Joutsenlahti & Lehtonen
Projektityöskentelyn kehittäminen yläkoulun matematiikan opetuksessa
Elina Viro, Jorma Joutsenlahti
90-99
Viro & Joutsenlahti
(Not) Learning to teach mathematics
Leila Pehkonen, Solange Amorim Amato
100-110
Amato & Pehkonen
Työkäsitteen oppiminen tutoriaali-intervention aikana
Mikko Henri Petteri Kesonen, Esa Harjulampi, Mervi A. Asikainen, Risto Leinonen, Pekka E. Hirvonen
111-120
Kesonen et al.
Matematiikan mielekkyys ja sovellettavuus
Arto Mutanen
122-132
Mutanen
Matematiikan aineenopettajaopiskelijoiden matemaattinen ja pedagoginen sisältötieto ongelmalähtöisessä oppimisessa
Jani Hannula
134-144
Hannula
Kieli
English
Suomi
Lähetä käsikirjoitus
Lähetä käsikirjoitus
Uusin numero
Ole hyvä ja lue palvelun
tietosuojaseloste
Hyväksyn