Selkokieli sairaalan asiakasviestinnässä

miksi ja miten?

Authors

  • Tiina Valkendorff Helsingin yliopisto
  • Ulla Vanhatalo

Abstract

Vertaisarvioimaton katsaus:

Terveydenhuollon keskeisiä tavoitteita ovat yhdenvertaisuus ja asiakasosallisuus. Selkokieli voi toimia välineenä, jonka avulla terveydenhuollon viestintää voidaan tehdä saavutettavammaksi. Katsauksessa tarkastellaan kokemuksia selkokielen käyttöönotosta sairaalassa. Näkökulma perustuu tapaustutkimukseen.

 

Section
Puheenvuoro

Published

2024-11-21

How to Cite

Valkendorff, T., & Vanhatalo, U. (2024). Selkokieli sairaalan asiakasviestinnässä: miksi ja miten?. Sosiaalilääketieteellinen Aikakauslehti, 61(4). https://doi.org/10.23990/sa.143922