Selkokieli sairaalan asiakasviestinnässä

miksi ja miten?

Kirjoittajat

  • Tiina Valkendorff Helsingin yliopisto
  • Ulla Vanhatalo

Abstrakti

Vertaisarvioimaton katsaus:

Terveydenhuollon keskeisiä tavoitteita ovat yhdenvertaisuus ja asiakasosallisuus. Selkokieli voi toimia välineenä, jonka avulla terveydenhuollon viestintää voidaan tehdä saavutettavammaksi. Katsauksessa tarkastellaan kokemuksia selkokielen käyttöönotosta sairaalassa. Näkökulma perustuu tapaustutkimukseen.

 

Osasto
Puheenvuoro

Julkaistu

2024-11-21

Viittaaminen

Valkendorff, T., & Vanhatalo, U. (2024). Selkokieli sairaalan asiakasviestinnässä: miksi ja miten?. Sosiaalilääketieteellinen Aikakauslehti, 61(4). https://doi.org/10.23990/sa.143922