Opettajien tulkinnat yrittäjyyskasvatuksen tavoitteista diskursiivisena kamppailuna
Abstrakti
2000-luvulla suomalainen koulutusjärjestelmä on kohdannut voimistuneen vaatimuksen edistää yrittäjyyttä osana muuta kasvatusta ja opetusta. Artikkelissa tarkastellaan yrittäjyyskasvatuksen vastaanottoa koulussa analysoimalla peruskoulun yläkoulun opettajien tulkintoja yrittäjyyskasvatuksen tavoitteista diskursiivisen kamppailun ja uusliberalistisen hallinnan näkökulmista. Analyysin kautta osoitetaan, että opettajat neuvottelevat yrittäjyyskasvatuksen tavoitteista koulukeskustelun historiallisesti muotoutuneessa diskursiivisessa kentässä.Viittaaminen
Korhonen, M., Komulainen, K., & Räty, H. (2012). Opettajien tulkinnat yrittäjyyskasvatuksen tavoitteista diskursiivisena kamppailuna. Kasvatus & Aika, 6(1). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/kasvatusjaaika/article/view/68309