Tutkimuksen ja opetuksen yhteys yliopistossa – opetussuunnitelmatyön näkökulma
Abstrakti
Yliopistoissa on vaalittu ihannetta tutkimuksen ja opetuksen symbioosista Humboldtin ajoista lähtien. Tässä artikkelissa kiinnostus kohdistuu siihen, miten 2000-luvun yliopiston opiskelijat ja opettajat kuvaavat tutkimuksen ja opetuksen yhteyttä opetussuunnitelmatyön kontekstissa. Liitämme havainnot osaksi kansainvälistä keskustelua ja pohdimme, miten opetussuunnitelma voisi edistää tutkimuksen ja opetuksen yhteyttä nykypäivänä.![](https://journal.fi/plugins/generic/tsvVertu/images/prlabel-large.jpg)
Viittaaminen
Annala, J., Mäkinen, M., & Lindén, J. (2015). Tutkimuksen ja opetuksen yhteys yliopistossa – opetussuunnitelmatyön näkökulma. Kasvatus & Aika, 9(3). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/kasvatusjaaika/article/view/68542