Historiaa Koiramäen kautta: Miten lapset tulkitsevat mennyttä kuvakirjasta
Abstrakti
Artikkeli tarkastelee 813-vuotiaiden lasten tapaa tulkita menneisyyttä esittävän kuvakirjan kuvia, eli heidän tapaansa arvioida ja perustella kuvien totuudenmukaisuutta. Samalla artikkelissa selvitetään eräitä lasten historiallisen ajattelun piirteitä. Aineisto kerättiin Mauri Kunnaksen Koiramäki-kirjoja koskevien ryhmäkeskustelujen avulla. Tyypillisesti oppilaat pitivät kuvitusta totena tai mennyttä todellisuutta kuvaavana, mutta useimpien oli vaikea perustella käsityksiään.Viittaaminen
Virta, A. (2015). Historiaa Koiramäen kautta: Miten lapset tulkitsevat mennyttä kuvakirjasta. Kasvatus & Aika, 9(4). Noudettu osoitteesta https://journal.fi/kasvatusjaaika/article/view/68552